Tiden etter salget

gressvanning

gressvanningInnfordring av utestående faktura handler ikke bare om å få inn penger. Hvordan du minner kunden på betalingen har stor betydning for deres opplevelse av kjøpet og bedriften din.

Svea Finans er en samarbeidspartner for kundene på flere nivåer. Tilgang til likviditet er selvsagt en av Sveas viktigste tjenester. Svea kjøper fakturaer ved utfakturering, here og tilfører sine kunder likviditet umiddelbart.

Samtidig tar Svea betalingsrisikoen. Selskaper i vekst søker oftere og oftere til en aktør som Svea for å styrke likviditeten. Det er som regel den enkleste og hurtigeste måten å sikre at man har kapital nok til løpende drift.

Mange store og etablerte kunder er vel så opptatt av bistand til å kreve inn utestående fordringer. Det Svea har merket seg er at slik innfordring også i høyeste grad er kundebehandling. Dersom Svea klarer å få løst saken før den går til inkasso, online sparer de tid og penger og sluttkunden sitter igjen med en god opplevelse.

Bruk av moderne teknologi

For flere tiår siden så Svea at klok bruk av moderne teknologi gjør innfordringen mer effektiv og kundebehandlingen bedre.

For litt over ett år siden kom Svea med en helt ny versjon av sine kundewebsider, spesialtilpasset for god kundeservice. Kundeweben er åpen 24 timer i døgnet, dermed kan alle kunder enkelt gå inn på internett og finne ut detaljer om saken, hvordan behandlingsprosessen er og hvor langt saken er kommet. Webløsningen gir også mulighet for direkte kommunikasjon og kan erstatte e-postmeldinger mellom Svea og saksbehandler hos deres kunder. Den gir også meget gode analysemuligheter og rapporter.

Gudbrandsdal Energi, som i 2011 ble kåret til det kraftselskapet med best kundeservice av de store aktørene, er en av Sveas samarbeidspartnere.

Likviditet, fordringsadministrasjon og kundeservice er nøkkelord i Sveas virksomhet, der alle dyktige medarbeidere gir det lille ekstra.

Det er også derfor Svea Finans og FakturaNett.no er partnere!

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest